Bijna elke organisatie heeft tegenwoordig wel een website en dat komt voornamelijk door het toenemende internetgebruik in de afgelopen jaren. Ben je niet vindbaar via het internet dan moet je wel heel bekend zijn wil je genoeg klanten krijgen. Toch zijn er ook veel organisaties die wel een website hebben, maar die niet succesvol via het internet klanten weten te werven. De bedrijven die hier wel in slagen weten dat een geïntegreerde aanpak zorgt voor een continue stroom van nieuwe klanten en zij besteden dan ook aandacht aan de drie hoofdaspecten: bekendheid, vertrouwen en conversie. Veel organisaties zijn nog niet succesvol op het internet omdat ze zich vaak maar focussen op een paar deelaspecten. Als organisatie wil je het liefst wel nieuwe klanten werven, dit artikel zal je dan ook een aantal tips geven waarmee je nieuwe klanten kan werven.
Een eenvoudige manier om bezoekers te binden en aan te trekken, dat is geven. Je kan bijvoorbeeld een gratis Ebook, waardevolle tips of bijvoorbeeld interessante artikelen beschikbaar stellen. Doordat je iets van waarde heeft bouw je aan positieve betrokkenheid en vertrouwen. Het inschakelen van een SEO is ook zeker aan te raden, SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Doordat je specialisten op dit gebied je website laat optimaliseren wordt de website ook direct veel beter gevonden, ook zal de online vindbaarheid hierdoor verbeteren. Daarnaast is het altijd goed om de interactie met de klant aan te gaan, de klant heeft het namelijk steeds meer voor het zeggen. Hij kijkt, vergelijkt en vind wat hij wil via het internet. Doordat je de dialoog aangaat met klant bouw je aan betrokkenheid, inzicht in zijn specifieke behoefte en deze informatie kan je delen met je gehele doelgroep. Ten slotte moet je een concreet aanbod hebben. Vooral in de dienstverlening worden diensten vaak nog onvoldoende duidelijk gepresenteerd. Hoe concreter het aanbod is, hoe hoger de conversie van je website zal zijn.