In centrum van steden zijn er winkels die allemaal één ding gemeen hebben. Ze willen allemaal de aandacht van het winkelend publiek winnen. Er zijn verschillende manieren hoe zij dat willen bereiken. Allen maken gebruik van een logo en de etalage wordt vaak ingericht met het doel mensen naar binnen te lokken.
Omdat er ook momenten zijn wanneer de winkels gesloten zijn is het belangrijk om bezoekers de mogelijkheid te geven een aantal gegevens te winnen die zij de winkelier dan niet kunnen vragen. Standaard informatie die je voorbijlopers kan meegeven zijn de openingstijden, telefoonnummer en als je een webwinkel hebt ook het adres van de website. Zo kunnen ze namelijk thuis naar het aanbod kijken en wellicht producten aanschaffen op momenten dat je lokale winkel gesloten is.
Raamstickers kunnen ook de ramen aankleding met de branding van je bedrijf. Als je bedrijf vrij bekend is zullen mensen direct de kleuren herkennen waarmee de ramen van je bedrijf beplakt zijn. Dit zorgt voor een nette en vlotte uitstraling en een uitnodigende uistraling zorgt voor meer bezoekers die je winkel in willen komen.
Raamstickers kunnen dus gebruikt worden om te informeren, om te promoten en om aan te kleden. Elke reden om raamstickers te gebruiken is even belangrijk en het is daarom ook aan te raden om raamstickers voor al deze redenen te gebruiken.