Klanttevredenheid, hoe dan?!

Klanttevredenheid, het is een veelvoorkomend onderwerp. Veel bedrijven doen hun best om elke keer opnieuw hun klanten tevreden te houden. Waarom is dat eigenlijk zo? U zult misschien denken dat bedrijven een grote invloed hebben en dat wanneer ze goede producten hebben ze zich nergens druk over hoeven maken. Toch is dit zeker niet zo. Voor bedrijven staat de consument altijd centraal. Consumenten bepalen of zij bij dat bedrijf producten kopen en dus klant worden. Bedrijven kunnen prachtige producten hebben, maar als deze niet gekocht worden zullen ze failliet gaan. Een succesvol bedrijf hebben is lastiger dan u misschien denkt. Er zijn verschillende aspecten die uw bedrijf beïnvloeden en wanneer deze op de juiste manier samenkomen zal uw bedrijf succes boeken. Dat betekent onder andere, goede producten, goede prijs-kwaliteit verhouding, goede marketing, goede klantenservice.

Op het laatste punt zou ik graag even uw aandacht willen vestigen. Veel bedrijven zien deze klantenservice namelijk vaak niet als succesfactoor. Vaak worden bedrijven heel de dag door gebeld en dit is voor werknemers en de ondernemer vaak storend. Hoewel dit enorm storend lijkt is een goede telefoonservice wel enorm belangrijk. Klanten willen namelijk gehoord worden door bedrijven. Ze willen hun mening vertellen en hun vragen kunnen stellen. Hoewel deze vragen vaak vervelend lijken, hebben bedrijven hier enorm veel aan. Door bij te houden wat klanten niet prettig vinden, kunnen bedrijven zich gericht innoveren. Met als resultaat, meer tevreden klanten en uiteindelijk ook méér klanten.

Het opnemen van de telefoon kost enorm veel tijd. Het leidt uw werknemers van hun werk af en u heeft zelf ook geen zin om heel de dag de telefoon op te nemen. Heeft u er weleens aan gedacht om een inbound callcenter in te schakelen? De service die zij bieden is, een persoonlijke telefoniste die heel de dag door uw telefoontjes opneemt, hoe handig is dat!

Comments are closed.